2019. április 24., szerda

Erős Pista: Cheap, de jó

Nagy változásokon estem keresztül mostanában. Új helyre költöztem a családommal, új funkciók léptek be az életünkbe. Ez a munkára, vagyis a zenekarokra is kihatott egy szinten. Azon gitárosok közé tartozom, akik a gitárkábeljüket bárhová bedugják, függetlenül az eszköz márkájától és árától.

Próbálgatás a konyhában. :)

Ezen a képen egyszerre lehet látni az egyszerűséget és a (számomra) kiváló hangzást. A jelút pedig ez:
 - Omnitronic DI box

Biztos mindenkinek feltűnt, hogy ez egy vonal cucc... Az elmúlt években sokat játszottam vonalból. Nem a kedvencem, de egy kompromisszumos megoldás ahol a cipekedés, a hangzás, a hangerő és még egy tucatnyi tényező billegeti a mérleget ide-oda. 

Ennek a motyónak a centruma a Digitech multieffekt, ami ergó erősítő és hangfalszimulátor egyszerre. Csak 2 beállítást használok: az első a kíséret, a második pedig a szóló hangszín. A két beállítás nem sokban különbözik. A szólón több a hangerő és a zengető, és visszhang van még rajta. Egy expression pedál is van bekötve, ami a fő hangerőt szabályozza.

A torzítást egy Kasléder Albert által készített Clone Centaur overdrive-val oldom meg. Imádom :) Nem hajtom ki teljesen a torzítást, ezért a TC electronic Vintage Distortion-t használom bosster-ként. A sorrendet felcserélve is próbáltam, de így jobban szólt.

Ami kimaradt az a vezeték nélküli rendszer és a DI box... Ezzel gyorsan végzek :) Szeretem a Line6 G30-at, mert egyszerű és nagyszerű. Ha zsúfolt a WiFi, akkor nem lehet rendesen használni, mert nagy az interferencia, de ez velem még csak zárt térben fordult elő. Hotelekben, Budapest belvárosában.
A DI box pedig csak azért kell, hogy könnyebben rá tudjunk csatlakozni a keverőre. Így, hogy be van/lesz építve a pedálboard-ba, csak egy XLR kábel kell és ennyi.

Azért volt szükség erre a változtatásra, mert eddig az Avid Eleven Rack-et vittem fellépni, ha vonalból kellett menni, de most az csak otthon lesz befogva. Ezzel fogom a videók hangját rögzíteni és demózgatni is jó... Nem csak demózgatni. :)

Hamarosan tervezek még pár változást a cuccaim körül, de még nem vagyok abban biztos, hogy mi megy és mi marad.

Iratkozzatok fel a YT csatornámra és keressetek az Instá-n és a Face-en is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése